Tam Tasdik hizmetinde, kurumlar vergisi mükelleflerinin vergiye tabi yasal defter ve belgeleri yılı içerisinde vergi mevzuatı açısından incelenir, varsa eksiklik ve hatalar düzelttirilir, bunun sonucunda kurumlar vergisi beyanının sağlıklı bir şekilde verilmesi sağlanır.
Ocak ayında tam tasdik sözleşmesinin müşteri ile birlikte imzalanmasıyla süreç başlıyor. Ardından denetim ekiplerimiz her geçici vergi beyan döneminin öncesinde işletmenize gelerek tüm defter ve belgeleriniz üzerinde vergi kanunları açısından inceleme yapıyor. Bulunan eksiklik ve hatalar düzelttiriliyor. Yıl bittikten ve dönem sonu işlemleri yapıldıktan sonra, kurumlar vergisi beyanının mevzuata uygun olarak hesaplandığına ilişkin olarak yasal defter ve belgeler üzerinde son kontroller yapılıyor. Kurumlar vergisi beyannamesi verildikten sonra, ilgili yılda yapılan incelemeler sonucunda varılan sonuç ve bulgular bir rapora bağlanır. Bu raporun bir örneği müşterimize, diğer bir örneği ise vergi dairesine verilir. Aksi kanıtlanıncaya kadar ilgili vergi dairesi verilen raporu incelenmiş belge olarak kabul eder ve vergisel işlemlerin yerine getirilmesinde esas olarak alır.
Tam tasdik hizmetine ilişkin yapılan ilk düzenlemede, belirli bir ciro tutarını aşan tüm mükelleflere tam tasdik yaptırma zorunluluğu getirilmişti. Ancak, bu zorunluluk daha sonraki yıllarda kaldırılmıştır. Mükelleflerin mevcut yasal düzenlemelere göre tam tasdik hizmeti alma zorunluluğu yoktur. Ancak, bu durum tam tasdik hizmeti almanızın hiç bir yararı olmadığı anlamına gelmez.
"Konsey olarak büyük denetim firmalarının yapamadığı bir şeyi yapıyoruz. Küçüğüz ama hızlıyız, müşterinin değişen ihtiyaçlarına çok çabuk uyum sağlıyor ve cevap veriyoruz."